Мар'янская Лілія Паўлаўна
Войшніс Фаіна Стэфанаўна
Мар'янская Лілія Паўлаўна
План работы этнаграфічнага музея “Спадчына”
на 2023/2024 навучальны год
№ п/п |
Накірункі і змест работы
|
Тэрмін выканання |
Адказныя |
І. Арганізацыйная работа |
|||
1. |
Зацвярджэння савета музея |
Верасень, 2023 |
Войшніс Ф.С. |
2. |
Знаёмства з абавязкамі членаў сектароў |
Верасень, 2023 |
Войшніс Ф.С. |
3. |
Планаванне работы музея |
Верасень, 2023 |
Войшніс Ф.С. |
ІІ. |
Работа з фондам музея |
||
1. |
Ажыццяўляць улік музейных прадметаў адпаведна нарматыўным патрабаванням (асноўнай інвентарнай кнігі і кнігі ўліку навукова-дапаможных матэрыялаў) |
На працягу навучальнага года |
Войшніс Ф.С., фондавы сектар |
2. |
Рэжым захоўвання экспанатаў |
На працягу навучальнага года |
Войшніс Ф.С. |
3. |
Абнавіць папкі захавання фонду |
На працягу навучальнага года |
Войшніс Ф.С., актыў музея |
4. |
Састаўленне карт, карт-схем, макетаў, муляжоў |
Па неабходнасці |
Войшніс Ф.С., актыў музея |
5. |
Афармленне статыстычных дадзеных |
Па неабходнасці |
Войшніс Ф.С. |
6. |
Камплектаванне фондаў актывізаваць праз экспедыцыйна-пошукавую дзейнасць у рэгіёне, сустрэчы са сведкамі падзей |
На працягу навучальнага года |
Войшніс Ф.С., актыў музея |
ІІІ. |
Пошукава-даследчая дзейнасць |
|
|
1. |
Наладзіць экспедыцыі ў вв. Дварчаны, Рэмзы, Апонаўцы, Шлавенцы Забалацкага сельсавета. Збор інфармацыі аб тапаніміцы населеных пунктаў, помніках археалогіі Забалаччыны |
Снежань, 2023 |
Войшніс Ф.С., Мар’янская Л. П., актыў музея |
2. |
Наладзіць экспедыцыі ў в. Праважа Забалацкага сельсавета. Збор інфармацыі аб разбуранай царкве імя Аляксандра Неўскага |
Студзень-люты, 2024 |
Войшніс Ф.С., Мар’янская Л. П., актыў музея |
3. |
Ад прадзедаў спакон вякоў мне засталася спадчына…Збор музейных прадметаў для этнаграфічнага музея “Спадчына” |
На працягу навучальнага года |
Войшніс Ф.С. |
4. |
Правядзенне акцый “Шануем мінулае, цэнім сучаснае”, “Лепшая знаходка музейнага прадмета” |
Верасень, 2023,красавік-май, 2024г. |
Войшніс Ф.С., класныя кіраўнікі |
5. |
Сістэматызацыя сабранага матэрыялу ў выніку пошука-даследчай дзейнасці, яго афармленне ў экспазіцыі музея |
Люты-сакавік, 2024г. |
Войшніс Ф.С., фондавы, экспазіцыйны сектары |
6. |
Стварэнне віртуальных экскурсій, мультымедыйных прэзентацый, медыятэкі музея |
Красавік – май, 2024г. |
Войшніс Ф.С., Мар’янская Л. П., актыў музея |
7. |
Удзел у рэспубліканскіх конкурсах “Радзімы спадчына – мой гонар”, “Іх подзвіг у памяці нашчадкаў захаваем”, ва Усебеларускай маладзёжнай экспедыцыі “Маршрутамі памяці, маршрутамі адзінства” |
На працягу навучальнага года |
Войшніс Ф.С., Мар’янская Л.П., актыў музея |
8. |
Удзел у абласной навукова-практычных канферэнцыі “Навука перамагаць”, у І літаратурна-краязнаўчым форуме “Воранаўскія чытанні”, у конкурсе “Я патрыёт сваёй краіны” |
На працягу навучальнага года |
Войшніс Ф.С., Мар’янская Л. П., актыў музея |
9. |
Удзел у адкрытай абласной краязнаўчай навукова-практычнай канферэнцыі “Край Гарадзенскі”, у раённай навукова-практычнай канферэнцыі “Дарога ў будучыню” |
Красавік, 2024 г. |
Войшніс Ф.С., Мар’янская Л. П., актыў музея |
ІV. |
Экскурсійная дзейнасць |
||
1. |
Вывучэнне экскурсійна-турысцкіх магчымасцяў роднага краю. Распрацоўка новых краязнаўчых маршрутаў |
Верасень-кастрычнік, 2023 |
Войшніс Ф.С., актыў музея |
2. |
Выкарыстанне экскурсійных магчымасцяў музея ў адукацыйным працэсе |
На працягу навучальнага года |
Войшніс Ф.С., актыў музея |
3. |
Распрацаваць інтэрактыўныя формы работы з экскурсантамі |
Снежань, 2023 |
Войшніс Ф.С., актыў музея |
4. |
Стварэнне відэароліка “Музейная экскурсія” на тэму “Беларуская хатка” |
Люты, 2024 |
Войшніс Ф.С., актыў музея |
5. |
Арганізаваць заняткі з рознаўзроставымі групамі навучэнцаў-экскурсаводаў па засваенні методыкі падрыхтоўкі і правядзення тэматычных, аглядных, віртуальных, экскурсій тыпу “Музей у чамадане”… |
Лістапад, 2023 |
Войшніс Ф.С., актыў музея |
6. |
Праводзіць экскурсіі для пэўнага ўзросту. 1. Для інтэграваных груп навучання і выхавання: - “Добры дзень, музей!”, - “Няма нічога мілей свайго роднага вугла” 2. Для навучэнцаў 1-4 класаў: - “Беларуская хатка” - “Славутыя землякі”, - “Ткацтва і вышыўка” як віды дэкарактыўна-прыкладнога мастацтва, - “Саломапляценне” 3. Для навучэнцаў 5-8 класаў: - “Жыццё і быт людзей Воранаўшчыны ў канцы ХІХ – пачатку ХХ стагоддзя”, - “Народныя землякі-ўмельцы”, - “Ступа і таўкач”, - “Ой лянок, лянок мой чысты, валакністы, залацісты!” 4. Для навучэнцаў 9-11 класаў: - “Беларускі касцюм”, - “Гісторыя і культура Забалацкай парафіі”, “Аб чым гавораць помнікі?" (экскурсія па памятных мясцінах Воранаўскага раёна), -“Знакамітыя людзі Воранаўшчыны”, - Гісторыя калгаса імя Леніна (40 – 80-ыя гады ХХ стагоддзя)” 4. Для навучэнцаў 5-11 класаў і гасцей школы: - “Забалаць: ад мінулага да сучаснасці”, - “Тавары з Забалацкага кірмашу”, - “Матулін ручнік”, - “Адзенне Забалацкіх мадоннаў”, - “Гісторыя каляднай паштоўкі”, - “Гісторыя навагодняй паштоўкі”, - “Гісторыя велікоднай паштоўкі”, - “Наша школа ўчора і сёння” - “Малая радзіма: людзі і падзеі”
|
На працягу навучальнага года |
Войшніс Ф.С., сектар экскурсаводаў |
7. |
Наладзіць падарожжы па Забалаці з навучэнцамі Забалацкага НПК: - “Вуліцы майго аграгарадка”, - “Мінулае і сучаснае Забалаці”, - “Вуліца Юшкевіча: ад мінулага да сучаснага. Славутае імя Бацькаўшчыны” - “Пагранічная застава “Забалаць” - “Памяць у сэрцах людзей пакінуць іх справы”, |
На працягу навучальнага года |
Войшніс Ф.С., класныя кіраўнікі, актыў музея |
V. Культурна-асветніцкая дзейнасць |
|||
1. |
Аказанне дапамогі класным кіраўнікам 1-11-ых класаў для правядзення першага ўрока “Беларусь і Я – дыялог міру і стварэння”. Правясці першы ўрок “Беларусь і Я – дыялог міру і стварэння” з класным кіраўніком 6 класа |
1 верасня 2022 г. |
Войшніс Ф.С., Міхайлава Я.Я., навучэнцы 6 класа |
2. |
Распрацоўка і правядзенне віктарын і гульняў на краязнаўчым матэрыяле з выкарыстаннем інфармацыйна-камунікатыўных тэхналогій. Правядзенне віктарыны “Памяць зямлі беларускай” (да Дня беларускага пісьменства) (5 – 7 кл.) |
На працягу навучальнага года
Верасень, 2023 |
Войшніс Ф.С., актыў музея |
3. |
Правядзенне брэйн-рынгу” Жыццё і побыт беларусаў”, інтэлектуальнай гульні “Скарбы роднага краю” (5 – 8 класы); занятаку “Свет музейных прадметаў, свет людзей” (9 клас) , інтэлектуальнай гульні “Сялянская праца ў малых жанрах” (5 клас), свята-конкурсу “ФЭСТ” (11 клас), гульні-спаборніцтва “Музейныя экспанаты ў загадках”, гасцёўні “Мая сям’я – маё багацце” (6 кл.), гасцёўні-экскурсіі “Аб родным краі роднай мовай”, конкурсе эрудытаў “Скарбы роднага краю”, каляднай пасядзелкі “Прыйшлі Каляды – мы вельмі рады”, класнай гадзіны “Я.Н. Карпянкоў – грамадзянін, педагог, патрыёт” (7 кл.), урока мужнасці “Быць грамадзянінам”, ШАГ “Я і мая Радзіма” (8кл.), віртуальнай экскурсіі па аг. Забалаць, класнай гадзіны “Я.Н. Карпянкоў – гонар Забалаччыны” (9 кл.), вуснага часопіса “Ад прадзедаў спакон вякоў…” (10кл), ШАГ “Радзіма мая ў асобах. Захавальнікі прыгожага” (8кл.), класнай гадзіны “Памятай сваю гісторыю”, прысвечаную Дню народнага адзінства; віртуальнай экскурсіі “Гістарычныя мясціны Воранаўшчыны” (11 кл.) і інш. |
На працягу навучальнага года |
Войшніс Ф.С., класныя кіраўнікі 5 – 11 класаў |
4. |
Правядзенне інтэлектуальных гульняў, гульняў-падарожжаў, гульняў-спаборніцтваў, заняткаў-экскурсій “Прывітанне, музей!”, “Беларуская хатка”, “Беларусь – наша Радзіма”, “Музейная хата ўцехамі багата”, віртуальнай экскурсіі “Мая малая радзіма”, “Цікавыя загадкі ў музейных прадметах”, “Ва ўсіх мамы ёсць” “Дзяржаўныя сімвалы Рэспублікі Беларусь”, “Наша спадчына”, “Беларускія святы восені”, “Гэтыя цікавыя загадкі ў музейных прадметах” (ГПД №1, 1 – 4 кл.) |
На працягу навучальнага года |
Войшніс Ф.С.,класныя кіраўнікі пачатковых класаў, выхавальнікі ГПД №1, актыў музея |
5. |
Правядзенне заняткаў-гульняў, заняткаў-экскурсій “Дзень добры, музей!”, “Няма мілей свайго роднага вугла”, “Цудадзейная кола беларускіх рамёстваў”, “Рэспубліка Беларусь. Сімвалы дзяржавы”, “Дзяржаўныя і прыродныя сімвалы Беларусі”, “А мы хутка Каляду сустракаць будзем” экскурсіі па выставах “Мой родны край”, “Матулін ручнік”, “Генацыд беларускага народа”, “Чарнобыль учора, сёння, заўтра” |
На працягу навучальнага года
|
Войшніс Ф.С., выхавальнікі інтэграваных гуп навучання і выхавання, актыў музея, |
6. |
Аказаць дапамогу класным кіраўнікам і выхавальнікам інтэграваных груп навучання і выхавання ў правядзенні фальклорных святаў і абрадаў: - Свята “Багач” (6 кл.), - Абрад Вяселле” (10 кл.), - Свята “Вячоркі”(1 – 4 кл.), - Свята “Масленіца” (7 – 8 кл.), - Свята “Вялікдзень”(9 кл, інт гр., дз.с.)
|
Кастрычн. Лістапад Студзень Люты Красавік |
Войшніс Ф.С.,класныя кіраўнікі, выхавальнікі, актыў музея, |
7. |
Правясці фальклорныя святы і абрады з класнымі кіраўнікамі: - Абрад “Калядныя варожбы дзяўчат” (11 кл.), - Свята “Калядкі” (5 кл.,дз.с.)
|
Снежань
Студзень
|
Войшніс Ф.С., Вільчэўскі Л.І., Ненартовіч Г.Ч. |
8. |
Удзел у тыдню Бацькоўскай любові |
Кастрычнік, 2023 |
Войшніс Ф.С., актыў музея, |
9. |
Удзел у месячніку “Сыны Бацькаўшчыны” |
Люты, 2024 |
Войшніс Ф.С., актыў музея, |
10. |
Удзел у тыдню абаронна-спартыўнай і патрыятычнай работы. Аказаць дапамогу класным кіраўнікам ў правядзенні урокаў памяці і мужнасці. Правясці вусны часопіс “Воіны-землякі – удзельнікі Вялікай Айчыннай вайны” (5 – 6 кл.), Прагляд і абмеркаванне дакументальнага фільма “ Вёска Пасека-Дварчаны – сястра Хатыні” (5 – 8 кл.) і інш. |
Май, 2024 |
Войшніс Ф.С.,класныя кіраўнікі, педагог-арганізатар |
11. |
Удзел у ваенна-патрыятычных акцыях: “Міласэрнасць без межаў”, “Падзяліся сваім цяплом”, “Клопат”, “Добрае сэрца”, “Абеліск”, раённай акцыі “Захаваем памяць на вякі” (догляд за брацкімі магіламі ў вёсках Смільгіні, Запрудзяны, за помнікам ахвярам Вялікай Айчыннай вайны ў аг. Забалаць, магілай ахвяр фашызму ў в. Пасека-Дварчаны) |
На працягу навучальнага года |
Войшніс Ф.С.,класныя кіраўнікі, педагог-арганізатар
|
12. |
Паходы і экскурсіі “Мой родны кут, як ты мне мілы..” з наведваннямі школьных і дзяржаўных музеяў |
Май – чэрвень, 2024 |
Войшніс Ф.С., класныя кіраўнікі |
13. |
Выкарыстанне электронных адукацыйных рэсурсаў у культурна-асветніцкай дзейнасці |
На працягу навучальнага года |
Войшніс Ф.С., класныя кіраўнікі |
14. |
Актывізаваць папулярызацыю дзейнасці музея праз: - распрацоўку і выраб буклетаў, іншай рэкламнай прадукцыі; - асвятлення працы музея на сайце дзяржаўнай установы адукацыі, у сродках масавай інфармацыі. |
На працягу навучальнага года |
Войшніс Ф.С., класныя кіраўнікі |
VІ. Экспазіцыйна-выставачная дзейнасць |
|||
1. |
Распрацоўка плана правядзення выстаў, экскурсій, падарожжаў. |
Верасень, 2023 г. |
Войшніс Ф.С., актыў музея |
2. |
Афармленне выставы “Наша школа ўчора і сёння”: - адбор экспанатаў, архіўных дакументаў, матэрыялаў дапаможнага фонду, пісьмовых крыніц, падручнікаў 20 – 60-ых гадоў ХХ ст. школьнай і спартыўнай формаў ХХ ст., школьных прынадлежнасцей, звязаных з гісторыяй нашай установы; - падрыхтоўка этыкетажа; - мантаж выставы |
Верасень, 2023 г. |
Войшніс Ф.С., актыў музея |
3. |
Адкрыццё экспазіцыі “Наша школа ўчора і сёння”
|
Кастрычнік, 2023 г. |
Войшніс Ф.С., актыў музея |
4. |
Афармленне выстаў “Калекцыя калядных паштовак ХХ стагоддзя”, “Калекцыя навагодніх паштовак ХХ стагоддзя”: - адбор калядных і навагодніх паштовак; - падрыхтоўка этыкетажа; - мантаж выставы |
Лістапад, 2023 г. |
Войшніс Ф.С., актыў музея |
5. |
Адкрыццё экспазіцый “Калекцыя калядных паштовак ХХ ст.”, “Калекцыя навагодніх паштовак ХХ ст.” (экспазіцыя ў форме навагодняй ёлачкі) |
Снежань, 2023 г. |
Войшніс Ф.С., актыў музея |
6. |
Афармленне выставы “Вырабы майстроў народнай творчасці (ткацтва, вышыванка, вязанне)” жыхароў Д.М. Комар (в. Кунеі), А. А. Кузьміч (в. Валэйшы), М.С. Куель (в.Казляны), Я.А. Зубрык (в. Пяроўцы), С.І. Бурнос (аг.Забалаць): - адбор ткацкіх, вязаных і вышываных рэчаў; - падрыхтоўка этыкетажа; - мантаж выставы |
Кастрычнік, 2023 |
Войшніс Ф.С., актыў музея |
7. |
Адкрыццё экспазіцыі “Вырабы майстроў народнай творчасці” |
Лістапад, 2023 |
Войшніс Ф.С., актыў музея
|
8. |
Афармленне выставы “Грашовыя знакі мінулага” |
Лістапад, 2023 |
Войшніс Ф.С., актыў музея |
9. |
Афармленне выставы “Калекцыя велікодных паштовак ХХ стагоддзя”: - адбор велікодных паштовак; - падрыхтоўка этыкетажа; - мантаж выставы |
Сакавік, 2024 |
Войшніс Ф.С., актыў музея
|
10. |
Адкрыццё экспазіцыі “Калекцыя велікодных паштовак ХХ стагоддзя”
|
Сакавік, 2024 |
Войшніс Ф.С., актыў музея |
11.
|
Афармленне стэнда “Мая малая радзіма Забалаччына” |
Верасень, 2023
|
Войшніс Ф.С., актыў музея
|
12. |
Афармленне стэнда “Памяць” (даследчыя працы, конкурсныя работы, дакументальныя фільмы пра ветэранаў-землякоў Вялікай Айчыннай вайны, успаміны ветэранаў – землякоў…) |
Красавік, 2024 г. |
Войшніс Ф.С., Мар’янская Л.П., актыў музея |
13. |
Распрацоўка праекта пераафармлення раздзелаў экспазіцыі музея |
Студзень – люты, 2024 г. |
Войшніс Ф.С., актыў музея |
VІІ |
Метадычная дзейнасць |
||
1. |
Метадычныя ўзаемасувязі з настаўнікамі-прадметнікамі і класнымі кіраўнікамі. Аказанне індывідуальнай метадычнай дапамогі педагогам па арганізацыі і правядзенні краязнаўчых даследаванняў з навучэнцамі |
На працягу навучальнага года |
Войшніс Ф.С., актыў музея |
2. |
Распрацоўка і рэалізацыя розных адукацыйных формаў сумеснай дзейнасці педагогаў і навучэнцаў у музеі ўстановы адукацыі |
На працягу навучальнага года |
Войшніс Ф.С., актыў музея |
3. |
Распрацоўка новых форм культурна-адукацыйнай дзейнасці музея з выкарыстанне матэрыялаў этнакультурнай спадчыны, Уключэнне краязнаўчага кампанента ў адукацыйны працэс |
На працягу навучальнага года |
Войшніс Ф.С., Мар’янская Л.П.,актыў музея |
Распрацавала кіраўнік
этнаграфічнага музея “Спадчына” Ф.С. Войшніс
Войшніс Фаіна Стэфанаўна
Мар'янская Лілія Паўлаўна
План работы этнаграфічнага музея “Спадчына”
на 2023/2024 навучальны год
№ п/п |
Накірункі і змест работы
|
Тэрмін выканання |
Адказныя |
І. Арганізацыйная работа |
|||
1. |
Зацвярджэння савета музея |
Верасень, 2023 |
Войшніс Ф.С. |
2. |
Знаёмства з абавязкамі членаў сектароў |
Верасень, 2023 |
Войшніс Ф.С. |
3. |
Планаванне работы музея |
Верасень, 2023 |
Войшніс Ф.С. |
ІІ. |
Работа з фондам музея |
||
1. |
Ажыццяўляць улік музейных прадметаў адпаведна нарматыўным патрабаванням (асноўнай інвентарнай кнігі і кнігі ўліку навукова-дапаможных матэрыялаў) |
На працягу навучальнага года |
Войшніс Ф.С., фондавы сектар |
2. |
Рэжым захоўвання экспанатаў |
На працягу навучальнага года |
Войшніс Ф.С. |
3. |
Абнавіць папкі захавання фонду |
На працягу навучальнага года |
Войшніс Ф.С., актыў музея |
4. |
Састаўленне карт, карт-схем, макетаў, муляжоў |
Па неабходнасці |
Войшніс Ф.С., актыў музея |
5. |
Афармленне статыстычных дадзеных |
Па неабходнасці |
Войшніс Ф.С. |
6. |
Камплектаванне фондаў актывізаваць праз экспедыцыйна-пошукавую дзейнасць у рэгіёне, сустрэчы са сведкамі падзей |
На працягу навучальнага года |
Войшніс Ф.С., актыў музея |
ІІІ. |
Пошукава-даследчая дзейнасць |
|
|
1. |
Наладзіць экспедыцыі ў вв. Дварчаны, Рэмзы, Апонаўцы, Шлавенцы Забалацкага сельсавета. Збор інфармацыі аб тапаніміцы населеных пунктаў, помніках археалогіі Забалаччыны |
Снежань, 2023 |
Войшніс Ф.С., Мар’янская Л. П., актыў музея |
2. |
Наладзіць экспедыцыі ў в. Праважа Забалацкага сельсавета. Збор інфармацыі аб разбуранай царкве імя Аляксандра Неўскага |
Студзень-люты, 2024 |
Войшніс Ф.С., Мар’янская Л. П., актыў музея |
3. |
Ад прадзедаў спакон вякоў мне засталася спадчына…Збор музейных прадметаў для этнаграфічнага музея “Спадчына” |
На працягу навучальнага года |
Войшніс Ф.С. |
4. |
Правядзенне акцый “Шануем мінулае, цэнім сучаснае”, “Лепшая знаходка музейнага прадмета” |
Верасень, 2023,красавік-май, 2024г. |
Войшніс Ф.С., класныя кіраўнікі |
5. |
Сістэматызацыя сабранага матэрыялу ў выніку пошука-даследчай дзейнасці, яго афармленне ў экспазіцыі музея |
Люты-сакавік, 2024г. |
Войшніс Ф.С., фондавы, экспазіцыйны сектары |
6. |
Стварэнне віртуальных экскурсій, мультымедыйных прэзентацый, медыятэкі музея |
Красавік – май, 2024г. |
Войшніс Ф.С., Мар’янская Л. П., актыў музея |
7. |
Удзел у рэспубліканскіх конкурсах “Радзімы спадчына – мой гонар”, “Іх подзвіг у памяці нашчадкаў захаваем”, ва Усебеларускай маладзёжнай экспедыцыі “Маршрутамі памяці, маршрутамі адзінства” |
На працягу навучальнага года |
Войшніс Ф.С., Мар’янская Л.П., актыў музея |
8. |
Удзел у абласной навукова-практычных канферэнцыі “Навука перамагаць”, у І літаратурна-краязнаўчым форуме “Воранаўскія чытанні”, у конкурсе “Я патрыёт сваёй краіны” |
На працягу навучальнага года |
Войшніс Ф.С., Мар’янская Л. П., актыў музея |
9. |
Удзел у адкрытай абласной краязнаўчай навукова-практычнай канферэнцыі “Край Гарадзенскі”, у раённай навукова-практычнай канферэнцыі “Дарога ў будучыню” |
Красавік, 2024 г. |
Войшніс Ф.С., Мар’янская Л. П., актыў музея |
ІV. |
Экскурсійная дзейнасць |
||
1. |
Вывучэнне экскурсійна-турысцкіх магчымасцяў роднага краю. Распрацоўка новых краязнаўчых маршрутаў |
Верасень-кастрычнік, 2023 |
Войшніс Ф.С., актыў музея |
2. |
Выкарыстанне экскурсійных магчымасцяў музея ў адукацыйным працэсе |
На працягу навучальнага года |
Войшніс Ф.С., актыў музея |
3. |
Распрацаваць інтэрактыўныя формы работы з экскурсантамі |
Снежань, 2023 |
Войшніс Ф.С., актыў музея |
4. |
Стварэнне відэароліка “Музейная экскурсія” на тэму “Беларуская хатка” |
Люты, 2024 |
Войшніс Ф.С., актыў музея |
5. |
Арганізаваць заняткі з рознаўзроставымі групамі навучэнцаў-экскурсаводаў па засваенні методыкі падрыхтоўкі і правядзення тэматычных, аглядных, віртуальных, экскурсій тыпу “Музей у чамадане”… |
Лістапад, 2023 |
Войшніс Ф.С., актыў музея |
6. |
Праводзіць экскурсіі для пэўнага ўзросту. 1. Для інтэграваных груп навучання і выхавання: - “Добры дзень, музей!”, - “Няма нічога мілей свайго роднага вугла” 2. Для навучэнцаў 1-4 класаў: - “Беларуская хатка” - “Славутыя землякі”, - “Ткацтва і вышыўка” як віды дэкарактыўна-прыкладнога мастацтва, - “Саломапляценне” 3. Для навучэнцаў 5-8 класаў: - “Жыццё і быт людзей Воранаўшчыны ў канцы ХІХ – пачатку ХХ стагоддзя”, - “Народныя землякі-ўмельцы”, - “Ступа і таўкач”, - “Ой лянок, лянок мой чысты, валакністы, залацісты!” 4. Для навучэнцаў 9-11 класаў: - “Беларускі касцюм”, - “Гісторыя і культура Забалацкай парафіі”, “Аб чым гавораць помнікі?" (экскурсія па памятных мясцінах Воранаўскага раёна), -“Знакамітыя людзі Воранаўшчыны”, - Гісторыя калгаса імя Леніна (40 – 80-ыя гады ХХ стагоддзя)” 4. Для навучэнцаў 5-11 класаў і гасцей школы: - “Забалаць: ад мінулага да сучаснасці”, - “Тавары з Забалацкага кірмашу”, - “Матулін ручнік”, - “Адзенне Забалацкіх мадоннаў”, - “Гісторыя каляднай паштоўкі”, - “Гісторыя навагодняй паштоўкі”, - “Гісторыя велікоднай паштоўкі”, - “Наша школа ўчора і сёння” - “Малая радзіма: людзі і падзеі”
|
На працягу навучальнага года |
Войшніс Ф.С., сектар экскурсаводаў |
7. |
Наладзіць падарожжы па Забалаці з навучэнцамі Забалацкага НПК: - “Вуліцы майго аграгарадка”, - “Мінулае і сучаснае Забалаці”, - “Вуліца Юшкевіча: ад мінулага да сучаснага. Славутае імя Бацькаўшчыны” - “Пагранічная застава “Забалаць” - “Памяць у сэрцах людзей пакінуць іх справы”, |
На працягу навучальнага года |
Войшніс Ф.С., класныя кіраўнікі, актыў музея |
V. Культурна-асветніцкая дзейнасць |
|||
1. |
Аказанне дапамогі класным кіраўнікам 1-11-ых класаў для правядзення першага ўрока “Беларусь і Я – дыялог міру і стварэння”. Правясці першы ўрок “Беларусь і Я – дыялог міру і стварэння” з класным кіраўніком 6 класа |
1 верасня 2022 г. |
Войшніс Ф.С., Міхайлава Я.Я., навучэнцы 6 класа |
2. |
Распрацоўка і правядзенне віктарын і гульняў на краязнаўчым матэрыяле з выкарыстаннем інфармацыйна-камунікатыўных тэхналогій. Правядзенне віктарыны “Памяць зямлі беларускай” (да Дня беларускага пісьменства) (5 – 7 кл.) |
На працягу навучальнага года
Верасень, 2023 |
Войшніс Ф.С., актыў музея |
3. |
Правядзенне брэйн-рынгу” Жыццё і побыт беларусаў”, інтэлектуальнай гульні “Скарбы роднага краю” (5 – 8 класы); занятаку “Свет музейных прадметаў, свет людзей” (9 клас) , інтэлектуальнай гульні “Сялянская праца ў малых жанрах” (5 клас), свята-конкурсу “ФЭСТ” (11 клас), гульні-спаборніцтва “Музейныя экспанаты ў загадках”, гасцёўні “Мая сям’я – маё багацце” (6 кл.), гасцёўні-экскурсіі “Аб родным краі роднай мовай”, конкурсе эрудытаў “Скарбы роднага краю”, каляднай пасядзелкі “Прыйшлі Каляды – мы вельмі рады”, класнай гадзіны “Я.Н. Карпянкоў – грамадзянін, педагог, патрыёт” (7 кл.), урока мужнасці “Быць грамадзянінам”, ШАГ “Я і мая Радзіма” (8кл.), віртуальнай экскурсіі па аг. Забалаць, класнай гадзіны “Я.Н. Карпянкоў – гонар Забалаччыны” (9 кл.), вуснага часопіса “Ад прадзедаў спакон вякоў…” (10кл), ШАГ “Радзіма мая ў асобах. Захавальнікі прыгожага” (8кл.), класнай гадзіны “Памятай сваю гісторыю”, прысвечаную Дню народнага адзінства; віртуальнай экскурсіі “Гістарычныя мясціны Воранаўшчыны” (11 кл.) і інш. |
На працягу навучальнага года |
Войшніс Ф.С., класныя кіраўнікі 5 – 11 класаў |
4. |
Правядзенне інтэлектуальных гульняў, гульняў-падарожжаў, гульняў-спаборніцтваў, заняткаў-экскурсій “Прывітанне, музей!”, “Беларуская хатка”, “Беларусь – наша Радзіма”, “Музейная хата ўцехамі багата”, віртуальнай экскурсіі “Мая малая радзіма”, “Цікавыя загадкі ў музейных прадметах”, “Ва ўсіх мамы ёсць” “Дзяржаўныя сімвалы Рэспублікі Беларусь”, “Наша спадчына”, “Беларускія святы восені”, “Гэтыя цікавыя загадкі ў музейных прадметах” (ГПД №1, 1 – 4 кл.) |
На працягу навучальнага года |
Войшніс Ф.С.,класныя кіраўнікі пачатковых класаў, выхавальнікі ГПД №1, актыў музея |
5. |
Правядзенне заняткаў-гульняў, заняткаў-экскурсій “Дзень добры, музей!”, “Няма мілей свайго роднага вугла”, “Цудадзейная кола беларускіх рамёстваў”, “Рэспубліка Беларусь. Сімвалы дзяржавы”, “Дзяржаўныя і прыродныя сімвалы Беларусі”, “А мы хутка Каляду сустракаць будзем” экскурсіі па выставах “Мой родны край”, “Матулін ручнік”, “Генацыд беларускага народа”, “Чарнобыль учора, сёння, заўтра” |
На працягу навучальнага года
|
Войшніс Ф.С., выхавальнікі інтэграваных гуп навучання і выхавання, актыў музея, |
6. |
Аказаць дапамогу класным кіраўнікам і выхавальнікам інтэграваных груп навучання і выхавання ў правядзенні фальклорных святаў і абрадаў: - Свята “Багач” (6 кл.), - Абрад Вяселле” (10 кл.), - Свята “Вячоркі”(1 – 4 кл.), - Свята “Масленіца” (7 – 8 кл.), - Свята “Вялікдзень”(9 кл, інт гр., дз.с.)
|
Кастрычн. Лістапад Студзень Люты Красавік |
Войшніс Ф.С.,класныя кіраўнікі, выхавальнікі, актыў музея, |
7. |
Правясці фальклорныя святы і абрады з класнымі кіраўнікамі: - Абрад “Калядныя варожбы дзяўчат” (11 кл.), - Свята “Калядкі” (5 кл.,дз.с.)
|
Снежань
Студзень
|
Войшніс Ф.С., Вільчэўскі Л.І., Ненартовіч Г.Ч. |
8. |
Удзел у тыдню Бацькоўскай любові |
Кастрычнік, 2023 |
Войшніс Ф.С., актыў музея, |
9. |
Удзел у месячніку “Сыны Бацькаўшчыны” |
Люты, 2024 |
Войшніс Ф.С., актыў музея, |
10. |
Удзел у тыдню абаронна-спартыўнай і патрыятычнай работы. Аказаць дапамогу класным кіраўнікам ў правядзенні урокаў памяці і мужнасці. Правясці вусны часопіс “Воіны-землякі – удзельнікі Вялікай Айчыннай вайны” (5 – 6 кл.), Прагляд і абмеркаванне дакументальнага фільма “ Вёска Пасека-Дварчаны – сястра Хатыні” (5 – 8 кл.) і інш. |
Май, 2024 |
Войшніс Ф.С.,класныя кіраўнікі, педагог-арганізатар |
11. |
Удзел у ваенна-патрыятычных акцыях: “Міласэрнасць без межаў”, “Падзяліся сваім цяплом”, “Клопат”, “Добрае сэрца”, “Абеліск”, раённай акцыі “Захаваем памяць на вякі” (догляд за брацкімі магіламі ў вёсках Смільгіні, Запрудзяны, за помнікам ахвярам Вялікай Айчыннай вайны ў аг. Забалаць, магілай ахвяр фашызму ў в. Пасека-Дварчаны) |
На працягу навучальнага года |
Войшніс Ф.С.,класныя кіраўнікі, педагог-арганізатар
|
12. |
Паходы і экскурсіі “Мой родны кут, як ты мне мілы..” з наведваннямі школьных і дзяржаўных музеяў |
Май – чэрвень, 2024 |
Войшніс Ф.С., класныя кіраўнікі |
13. |
Выкарыстанне электронных адукацыйных рэсурсаў у культурна-асветніцкай дзейнасці |
На працягу навучальнага года |
Войшніс Ф.С., класныя кіраўнікі |
14. |
Актывізаваць папулярызацыю дзейнасці музея праз: - распрацоўку і выраб буклетаў, іншай рэкламнай прадукцыі; - асвятлення працы музея на сайце дзяржаўнай установы адукацыі, у сродках масавай інфармацыі. |
На працягу навучальнага года |
Войшніс Ф.С., класныя кіраўнікі |
VІ. Экспазіцыйна-выставачная дзейнасць |
|||
1. |
Распрацоўка плана правядзення выстаў, экскурсій, падарожжаў. |
Верасень, 2023 г. |
Войшніс Ф.С., актыў музея |
2. |
Афармленне выставы “Наша школа ўчора і сёння”: - адбор экспанатаў, архіўных дакументаў, матэрыялаў дапаможнага фонду, пісьмовых крыніц, падручнікаў 20 – 60-ых гадоў ХХ ст. школьнай і спартыўнай формаў ХХ ст., школьных прынадлежнасцей, звязаных з гісторыяй нашай установы; - падрыхтоўка этыкетажа; - мантаж выставы |
Верасень, 2023 г. |
Войшніс Ф.С., актыў музея |
3. |
Адкрыццё экспазіцыі “Наша школа ўчора і сёння”
|
Кастрычнік, 2023 г. |
Войшніс Ф.С., актыў музея |
4. |
Афармленне выстаў “Калекцыя калядных паштовак ХХ стагоддзя”, “Калекцыя навагодніх паштовак ХХ стагоддзя”: - адбор калядных і навагодніх паштовак; - падрыхтоўка этыкетажа; - мантаж выставы |
Лістапад, 2023 г. |
Войшніс Ф.С., актыў музея |
5. |
Адкрыццё экспазіцый “Калекцыя калядных паштовак ХХ ст.”, “Калекцыя навагодніх паштовак ХХ ст.” (экспазіцыя ў форме навагодняй ёлачкі) |
Снежань, 2023 г. |
Войшніс Ф.С., актыў музея |
6. |
Афармленне выставы “Вырабы майстроў народнай творчасці (ткацтва, вышыванка, вязанне)” жыхароў Д.М. Комар (в. Кунеі), А. А. Кузьміч (в. Валэйшы), М.С. Куель (в.Казляны), Я.А. Зубрык (в. Пяроўцы), С.І. Бурнос (аг.Забалаць): - адбор ткацкіх, вязаных і вышываных рэчаў; - падрыхтоўка этыкетажа; - мантаж выставы |
Кастрычнік, 2023 |
Войшніс Ф.С., актыў музея |
7. |
Адкрыццё экспазіцыі “Вырабы майстроў народнай творчасці” |
Лістапад, 2023 |
Войшніс Ф.С., актыў музея
|
8. |
Афармленне выставы “Грашовыя знакі мінулага” |
Лістапад, 2023 |
Войшніс Ф.С., актыў музея |
9. |
Афармленне выставы “Калекцыя велікодных паштовак ХХ стагоддзя”: - адбор велікодных паштовак; - падрыхтоўка этыкетажа; - мантаж выставы |
Сакавік, 2024 |
Войшніс Ф.С., актыў музея
|
10. |
Адкрыццё экспазіцыі “Калекцыя велікодных паштовак ХХ стагоддзя”
|
Сакавік, 2024 |
Войшніс Ф.С., актыў музея |
11.
|
Афармленне стэнда “Мая малая радзіма Забалаччына” |
Верасень, 2023
|
Войшніс Ф.С., актыў музея
|
12. |
Афармленне стэнда “Памяць” (даследчыя працы, конкурсныя работы, дакументальныя фільмы пра ветэранаў-землякоў Вялікай Айчыннай вайны, успаміны ветэранаў – землякоў…) |
Красавік, 2024 г. |
Войшніс Ф.С., Мар’янская Л.П., актыў музея |
13. |
Распрацоўка праекта пераафармлення раздзелаў экспазіцыі музея |
Студзень – люты, 2024 г. |
Войшніс Ф.С., актыў музея |
VІІ |
Метадычная дзейнасць |
||
1. |
Метадычныя ўзаемасувязі з настаўнікамі-прадметнікамі і класнымі кіраўнікамі. Аказанне індывідуальнай метадычнай дапамогі педагогам па арганізацыі і правядзенні краязнаўчых даследаванняў з навучэнцамі |
На працягу навучальнага года |
Войшніс Ф.С., актыў музея |
2. |
Распрацоўка і рэалізацыя розных адукацыйных формаў сумеснай дзейнасці педагогаў і навучэнцаў у музеі ўстановы адукацыі |
На працягу навучальнага года |
Войшніс Ф.С., актыў музея |
3. |
Распрацоўка новых форм культурна-адукацыйнай дзейнасці музея з выкарыстанне матэрыялаў этнакультурнай спадчыны, Уключэнне краязнаўчага кампанента ў адукацыйны працэс |
На працягу навучальнага года |
Войшніс Ф.С., Мар’янская Л.П.,актыў музея |
Распрацавала кіраўнік
этнаграфічнага музея “Спадчына” Ф.С. Войшніс