З даследчай работы "ПАРТЫЗАНСКІМІ СЦЕЖКАМІ (ДЗЕЙНАСЦЬ ПАРТЫЗАНСКАГА АТРАДА ІМЯ КАТОЎСКАГА НА ТЭРЫТОРЫІ ВОРАНАЎШЧЫНЫ Ў ЧАС ВЯЛІКАЙ АЙЧЫННАЙ ВАЙНЫ)" Краеўскай Вікторыі
Не патрэбна ніякаму часу вайна!
Не патрэбна і нашаму веку!
Не прыносіла шчасця ніколі яна -
Колькі гора дала чалавеку!..
Людміла Воранава
Мая малая радзіма Забалаччына мае багатую спадчыну, цікавую гісторыю. У час Вялікай Айчыннай вайны на Забалаччыне дзейнічаў партызанскі атрад імя Катоўскага. Барацьбу з ворагамі ў гады Вялікай Айчыннай вайны вялі салдаты Чырвонай Арміі, а таксама мясцовыя актывісты, якія засталіся на акупіраванай тэрыторыі і змагаліся з нямецкімі акупантамі ў партызанскіх атрадах.
Падзеі Вялікай Айчыннай вайны і ўсё, што звязана з гэтымі жудаснымі гадамі нашай гісторыі, будзе заўжды актуальна. У розных сродках масавай інфармацыі мы вельмі часта чуем пра подзвігі беларускіх салдат, падпольшчыкаў, партызан, мірнага насельніцтва. Але вельмі шкада, што многія з нас не ведаюць сваіх мясцовых герояў. Лічу сваім абавязкам асвятліць падзеі гадоў Вялікай Айчыннай вайны на тэрыторыі маёй малой радзімы. Хачу паказаць, што не толькі воіны Чырвонай Арміі, якія арганізавалі атрад імя Катоўскага (камандзір атрада Еўдакімаў Іван Раманавіч), але і нашы землякі прымалі актыўны ўдзел у барацьбе супраць фашысцкай Германіі. Яскравым прыкладам сталі патрыёты з сем’яў Будзько з хутара Каюцева, Родзікаў з вёскі Пасека-Дварчаны, Павядайкі з вёскі Праважа, якія непасрэдна прымалі ўдзел у аперацыях супраць нямецкіх захопнікаў. Нашы землякі ў гады ваенных ліхалеццяў, рызыкуючы сваім жыццём, абаранялі свой родны край. А трагедыя, што адбылася ў 1943 годзе, калі былі забіты і спалены немцамі жыхары вёскі Пасека-Дварчаны, балючай ранай засталася ў сэрцах мясцовага насельніцтва.
План работы этнаграфічнага музея “Спадчына”
на 2023/2024 навучальны год
№ п/п |
Накірункі і змест работы
|
Тэрмін выканання |
Адказныя |
І. Арганізацыйная работа |
|||
1. |
Зацвярджэння савета музея |
Верасень, 2023 |
Войшніс Ф.С. |
2. |
Знаёмства з абавязкамі членаў сектароў |
Верасень, 2023 |
Войшніс Ф.С. |
3. |
Планаванне работы музея |
Верасень, 2023 |
Войшніс Ф.С. |
ІІ. |
Работа з фондам музея |
||
1. |
Ажыццяўляць улік музейных прадметаў адпаведна нарматыўным патрабаванням (асноўнай інвентарнай кнігі і кнігі ўліку навукова-дапаможных матэрыялаў) |
На працягу навучальнага года |
Войшніс Ф.С., фондавы сектар |
2. |
Рэжым захоўвання экспанатаў |
На працягу навучальнага года |
Войшніс Ф.С. |
3. |
Абнавіць папкі захавання фонду |
На працягу навучальнага года |
Войшніс Ф.С., актыў музея |
4. |
Састаўленне карт, карт-схем, макетаў, муляжоў |
Па неабходнасці |
Войшніс Ф.С., актыў музея |
5. |
Афармленне статыстычных дадзеных |
Па неабходнасці |
Войшніс Ф.С. |
6. |
Камплектаванне фондаў актывізаваць праз экспедыцыйна-пошукавую дзейнасць у рэгіёне, сустрэчы са сведкамі падзей |
На працягу навучальнага года |
Войшніс Ф.С., актыў музея |
ІІІ. |
Пошукава-даследчая дзейнасць |
|
|
1. |
Наладзіць экспедыцыі ў вв. Дварчаны, Рэмзы, Апонаўцы, Шлавенцы Забалацкага сельсавета. Збор інфармацыі аб тапаніміцы населеных пунктаў, помніках археалогіі Забалаччыны |
Снежань, 2023 |
Войшніс Ф.С., Мар’янская Л. П., актыў музея |
2. |
Наладзіць экспедыцыі ў в. Праважа Забалацкага сельсавета. Збор інфармацыі аб разбуранай царкве імя Аляксандра Неўскага |
Студзень-люты, 2024 |
Войшніс Ф.С., Мар’янская Л. П., актыў музея |
3. |
Ад прадзедаў спакон вякоў мне засталася спадчына…Збор музейных прадметаў для этнаграфічнага музея “Спадчына” |
На працягу навучальнага года |
Войшніс Ф.С. |
4. |
Правядзенне акцый “Шануем мінулае, цэнім сучаснае”, “Лепшая знаходка музейнага прадмета” |
Верасень, 2023,красавік-май, 2024г. |
Войшніс Ф.С., класныя кіраўнікі |
5. |
Сістэматызацыя сабранага матэрыялу ў выніку пошука-даследчай дзейнасці, яго афармленне ў экспазіцыі музея |
Люты-сакавік, 2024г. |
Войшніс Ф.С., фондавы, экспазіцыйны сектары |
6. |
Стварэнне віртуальных экскурсій, мультымедыйных прэзентацый, медыятэкі музея |
Красавік – май, 2024г. |
Войшніс Ф.С., Мар’янская Л. П., актыў музея |
7. |
Удзел у рэспубліканскіх конкурсах “Радзімы спадчына – мой гонар”, “Іх подзвіг у памяці нашчадкаў захаваем”, ва Усебеларускай маладзёжнай экспедыцыі “Маршрутамі памяці, маршрутамі адзінства” |
На працягу навучальнага года |
Войшніс Ф.С., Мар’янская Л.П., актыў музея |
8. |
Удзел у абласной навукова-практычных канферэнцыі “Навука перамагаць”, у І літаратурна-краязнаўчым форуме “Воранаўскія чытанні”, у конкурсе “Я патрыёт сваёй краіны” |
На працягу навучальнага года |
Войшніс Ф.С., Мар’янская Л. П., актыў музея |
9. |
Удзел у адкрытай абласной краязнаўчай навукова-практычнай канферэнцыі “Край Гарадзенскі”, у раённай навукова-практычнай канферэнцыі “Дарога ў будучыню” |
Красавік, 2024 г. |
Войшніс Ф.С., Мар’янская Л. П., актыў музея |
ІV. |
Экскурсійная дзейнасць |
||
1. |
Вывучэнне экскурсійна-турысцкіх магчымасцяў роднага краю. Распрацоўка новых краязнаўчых маршрутаў |
Верасень-кастрычнік, 2023 |
Войшніс Ф.С., актыў музея |
2. |
Выкарыстанне экскурсійных магчымасцяў музея ў адукацыйным працэсе |
На працягу навучальнага года |
Войшніс Ф.С., актыў музея |
3. |
Распрацаваць інтэрактыўныя формы работы з экскурсантамі |
Снежань, 2023 |
Войшніс Ф.С., актыў музея |
4. |
Стварэнне відэароліка “Музейная экскурсія” на тэму “Беларуская хатка” |
Люты, 2024 |
Войшніс Ф.С., актыў музея |
5. |
Арганізаваць заняткі з рознаўзроставымі групамі навучэнцаў-экскурсаводаў па засваенні методыкі падрыхтоўкі і правядзення тэматычных, аглядных, віртуальных, экскурсій тыпу “Музей у чамадане”… |
Лістапад, 2023 |
Войшніс Ф.С., актыў музея |
6. |
Праводзіць экскурсіі для пэўнага ўзросту. 1. Для інтэграваных груп навучання і выхавання: - “Добры дзень, музей!”, - “Няма нічога мілей свайго роднага вугла” 2. Для навучэнцаў 1-4 класаў: - “Беларуская хатка” - “Славутыя землякі”, - “Ткацтва і вышыўка” як віды дэкарактыўна-прыкладнога мастацтва, - “Саломапляценне” 3. Для навучэнцаў 5-8 класаў: - “Жыццё і быт людзей Воранаўшчыны ў канцы ХІХ – пачатку ХХ стагоддзя”, - “Народныя землякі-ўмельцы”, - “Ступа і таўкач”, - “Ой лянок, лянок мой чысты, валакністы, залацісты!” 4. Для навучэнцаў 9-11 класаў: - “Беларускі касцюм”, - “Гісторыя і культура Забалацкай парафіі”, “Аб чым гавораць помнікі?" (экскурсія па памятных мясцінах Воранаўскага раёна), -“Знакамітыя людзі Воранаўшчыны”, - Гісторыя калгаса імя Леніна (40 – 80-ыя гады ХХ стагоддзя)” 4. Для навучэнцаў 5-11 класаў і гасцей школы: - “Забалаць: ад мінулага да сучаснасці”, - “Тавары з Забалацкага кірмашу”, - “Матулін ручнік”, - “Адзенне Забалацкіх мадоннаў”, - “Гісторыя каляднай паштоўкі”, - “Гісторыя навагодняй паштоўкі”, - “Гісторыя велікоднай паштоўкі”, - “Наша школа ўчора і сёння” - “Малая радзіма: людзі і падзеі”
|
На працягу навучальнага года |
Войшніс Ф.С., сектар экскурсаводаў |
7. |
Наладзіць падарожжы па Забалаці з навучэнцамі Забалацкага НПК: - “Вуліцы майго аграгарадка”, - “Мінулае і сучаснае Забалаці”, - “Вуліца Юшкевіча: ад мінулага да сучаснага. Славутае імя Бацькаўшчыны” - “Пагранічная застава “Забалаць” - “Памяць у сэрцах людзей пакінуць іх справы”, |
На працягу навучальнага года |
Войшніс Ф.С., класныя кіраўнікі, актыў музея |
V. Культурна-асветніцкая дзейнасць |
|||
1. |
Аказанне дапамогі класным кіраўнікам 1-11-ых класаў для правядзення першага ўрока “Беларусь і Я – дыялог міру і стварэння”. Правясці першы ўрок “Беларусь і Я – дыялог міру і стварэння” з класным кіраўніком 6 класа |
1 верасня 2022 г. |
Войшніс Ф.С., Міхайлава Я.Я., навучэнцы 6 класа |
2. |
Распрацоўка і правядзенне віктарын і гульняў на краязнаўчым матэрыяле з выкарыстаннем інфармацыйна-камунікатыўных тэхналогій. Правядзенне віктарыны “Памяць зямлі беларускай” (да Дня беларускага пісьменства) (5 – 7 кл.) |
На працягу навучальнага года
Верасень, 2023 |
Войшніс Ф.С., актыў музея |
3. |
Правядзенне брэйн-рынгу” Жыццё і побыт беларусаў”, інтэлектуальнай гульні “Скарбы роднага краю” (5 – 8 класы); занятаку “Свет музейных прадметаў, свет людзей” (9 клас) , інтэлектуальнай гульні “Сялянская праца ў малых жанрах” (5 клас), свята-конкурсу “ФЭСТ” (11 клас), гульні-спаборніцтва “Музейныя экспанаты ў загадках”, гасцёўні “Мая сям’я – маё багацце” (6 кл.), гасцёўні-экскурсіі “Аб родным краі роднай мовай”, конкурсе эрудытаў “Скарбы роднага краю”, каляднай пасядзелкі “Прыйшлі Каляды – мы вельмі рады”, класнай гадзіны “Я.Н. Карпянкоў – грамадзянін, педагог, патрыёт” (7 кл.), урока мужнасці “Быць грамадзянінам”, ШАГ “Я і мая Радзіма” (8кл.), віртуальнай экскурсіі па аг. Забалаць, класнай гадзіны “Я.Н. Карпянкоў – гонар Забалаччыны” (9 кл.), вуснага часопіса “Ад прадзедаў спакон вякоў…” (10кл), ШАГ “Радзіма мая ў асобах. Захавальнікі прыгожага” (8кл.), класнай гадзіны “Памятай сваю гісторыю”, прысвечаную Дню народнага адзінства; віртуальнай экскурсіі “Гістарычныя мясціны Воранаўшчыны” (11 кл.) і інш. |
На працягу навучальнага года |
Войшніс Ф.С., класныя кіраўнікі 5 – 11 класаў |
4. |
Правядзенне інтэлектуальных гульняў, гульняў-падарожжаў, гульняў-спаборніцтваў, заняткаў-экскурсій “Прывітанне, музей!”, “Беларуская хатка”, “Беларусь – наша Радзіма”, “Музейная хата ўцехамі багата”, віртуальнай экскурсіі “Мая малая радзіма”, “Цікавыя загадкі ў музейных прадметах”, “Ва ўсіх мамы ёсць” “Дзяржаўныя сімвалы Рэспублікі Беларусь”, “Наша спадчына”, “Беларускія святы восені”, “Гэтыя цікавыя загадкі ў музейных прадметах” (ГПД №1, 1 – 4 кл.) |
На працягу навучальнага года |
Войшніс Ф.С.,класныя кіраўнікі пачатковых класаў, выхавальнікі ГПД №1, актыў музея |
5. |
Правядзенне заняткаў-гульняў, заняткаў-экскурсій “Дзень добры, музей!”, “Няма мілей свайго роднага вугла”, “Цудадзейная кола беларускіх рамёстваў”, “Рэспубліка Беларусь. Сімвалы дзяржавы”, “Дзяржаўныя і прыродныя сімвалы Беларусі”, “А мы хутка Каляду сустракаць будзем” экскурсіі па выставах “Мой родны край”, “Матулін ручнік”, “Генацыд беларускага народа”, “Чарнобыль учора, сёння, заўтра” |
На працягу навучальнага года
|
Войшніс Ф.С., выхавальнікі інтэграваных гуп навучання і выхавання, актыў музея, |
6. |
Аказаць дапамогу класным кіраўнікам і выхавальнікам інтэграваных груп навучання і выхавання ў правядзенні фальклорных святаў і абрадаў: - Свята “Багач” (6 кл.), - Абрад Вяселле” (10 кл.), - Свята “Вячоркі”(1 – 4 кл.), - Свята “Масленіца” (7 – 8 кл.), - Свята “Вялікдзень”(9 кл, інт гр., дз.с.)
|
Кастрычн. Лістапад Студзень Люты Красавік |
Войшніс Ф.С.,класныя кіраўнікі, выхавальнікі, актыў музея, |
7. |
Правясці фальклорныя святы і абрады з класнымі кіраўнікамі: - Абрад “Калядныя варожбы дзяўчат” (11 кл.), - Свята “Калядкі” (5 кл.,дз.с.)
|
Снежань
Студзень
|
Войшніс Ф.С., Вільчэўскі Л.І., Ненартовіч Г.Ч. |
8. |
Удзел у тыдню Бацькоўскай любові |
Кастрычнік, 2023 |
Войшніс Ф.С., актыў музея, |
9. |
Удзел у месячніку “Сыны Бацькаўшчыны” |
Люты, 2024 |
Войшніс Ф.С., актыў музея, |
10. |
Удзел у тыдню абаронна-спартыўнай і патрыятычнай работы. Аказаць дапамогу класным кіраўнікам ў правядзенні урокаў памяці і мужнасці. Правясці вусны часопіс “Воіны-землякі – удзельнікі Вялікай Айчыннай вайны” (5 – 6 кл.), Прагляд і абмеркаванне дакументальнага фільма “ Вёска Пасека-Дварчаны – сястра Хатыні” (5 – 8 кл.) і інш. |
Май, 2024 |
Войшніс Ф.С.,класныя кіраўнікі, педагог-арганізатар |
11. |
Удзел у ваенна-патрыятычных акцыях: “Міласэрнасць без межаў”, “Падзяліся сваім цяплом”, “Клопат”, “Добрае сэрца”, “Абеліск”, раённай акцыі “Захаваем памяць на вякі” (догляд за брацкімі магіламі ў вёсках Смільгіні, Запрудзяны, за помнікам ахвярам Вялікай Айчыннай вайны ў аг. Забалаць, магілай ахвяр фашызму ў в. Пасека-Дварчаны) |
На працягу навучальнага года |
Войшніс Ф.С.,класныя кіраўнікі, педагог-арганізатар
|
12. |
Паходы і экскурсіі “Мой родны кут, як ты мне мілы..” з наведваннямі школьных і дзяржаўных музеяў |
Май – чэрвень, 2024 |
Войшніс Ф.С., класныя кіраўнікі |
13. |
Выкарыстанне электронных адукацыйных рэсурсаў у культурна-асветніцкай дзейнасці |
На працягу навучальнага года |
Войшніс Ф.С., класныя кіраўнікі |
14. |
Актывізаваць папулярызацыю дзейнасці музея праз: - распрацоўку і выраб буклетаў, іншай рэкламнай прадукцыі; - асвятлення працы музея на сайце дзяржаўнай установы адукацыі, у сродках масавай інфармацыі. |
На працягу навучальнага года |
Войшніс Ф.С., класныя кіраўнікі |
VІ. Экспазіцыйна-выставачная дзейнасць |
|||
1. |
Распрацоўка плана правядзення выстаў, экскурсій, падарожжаў. |
Верасень, 2023 г. |
Войшніс Ф.С., актыў музея |
2. |
Афармленне выставы “Наша школа ўчора і сёння”: - адбор экспанатаў, архіўных дакументаў, матэрыялаў дапаможнага фонду, пісьмовых крыніц, падручнікаў 20 – 60-ых гадоў ХХ ст. школьнай і спартыўнай формаў ХХ ст., школьных прынадлежнасцей, звязаных з гісторыяй нашай установы; - падрыхтоўка этыкетажа; - мантаж выставы |
Верасень, 2023 г. |
Войшніс Ф.С., актыў музея |
3. |
Адкрыццё экспазіцыі “Наша школа ўчора і сёння”
|
Кастрычнік, 2023 г. |
Войшніс Ф.С., актыў музея |
4. |
Афармленне выстаў “Калекцыя калядных паштовак ХХ стагоддзя”, “Калекцыя навагодніх паштовак ХХ стагоддзя”: - адбор калядных і навагодніх паштовак; - падрыхтоўка этыкетажа; - мантаж выставы |
Лістапад, 2023 г. |
Войшніс Ф.С., актыў музея |
5. |
Адкрыццё экспазіцый “Калекцыя калядных паштовак ХХ ст.”, “Калекцыя навагодніх паштовак ХХ ст.” (экспазіцыя ў форме навагодняй ёлачкі) |
Снежань, 2023 г. |
Войшніс Ф.С., актыў музея |
6. |
Афармленне выставы “Вырабы майстроў народнай творчасці (ткацтва, вышыванка, вязанне)” жыхароў Д.М. Комар (в. Кунеі), А. А. Кузьміч (в. Валэйшы), М.С. Куель (в.Казляны), Я.А. Зубрык (в. Пяроўцы), С.І. Бурнос (аг.Забалаць): - адбор ткацкіх, вязаных і вышываных рэчаў; - падрыхтоўка этыкетажа; - мантаж выставы |
Кастрычнік, 2023 |
Войшніс Ф.С., актыў музея |
7. |
Адкрыццё экспазіцыі “Вырабы майстроў народнай творчасці” |
Лістапад, 2023 |
Войшніс Ф.С., актыў музея
|
8. |
Афармленне выставы “Грашовыя знакі мінулага” |
Лістапад, 2023 |
Войшніс Ф.С., актыў музея |
9. |
Афармленне выставы “Калекцыя велікодных паштовак ХХ стагоддзя”: - адбор велікодных паштовак; - падрыхтоўка этыкетажа; - мантаж выставы |
Сакавік, 2024 |
Войшніс Ф.С., актыў музея
|
10. |
Адкрыццё экспазіцыі “Калекцыя велікодных паштовак ХХ стагоддзя”
|
Сакавік, 2024 |
Войшніс Ф.С., актыў музея |
11.
|
Афармленне стэнда “Мая малая радзіма Забалаччына” |
Верасень, 2023
|
Войшніс Ф.С., актыў музея
|
12. |
Афармленне стэнда “Памяць” (даследчыя працы, конкурсныя работы, дакументальныя фільмы пра ветэранаў-землякоў Вялікай Айчыннай вайны, успаміны ветэранаў – землякоў…) |
Красавік, 2024 г. |
Войшніс Ф.С., Мар’янская Л.П., актыў музея |
13. |
Распрацоўка праекта пераафармлення раздзелаў экспазіцыі музея |
Студзень – люты, 2024 г. |
Войшніс Ф.С., актыў музея |
VІІ |
Метадычная дзейнасць |
||
1. |
Метадычныя ўзаемасувязі з настаўнікамі-прадметнікамі і класнымі кіраўнікамі. Аказанне індывідуальнай метадычнай дапамогі педагогам па арганізацыі і правядзенні краязнаўчых даследаванняў з навучэнцамі |
На працягу навучальнага года |
Войшніс Ф.С., актыў музея |
2. |
Распрацоўка і рэалізацыя розных адукацыйных формаў сумеснай дзейнасці педагогаў і навучэнцаў у музеі ўстановы адукацыі |
На працягу навучальнага года |
Войшніс Ф.С., актыў музея |
3. |
Распрацоўка новых форм культурна-адукацыйнай дзейнасці музея з выкарыстанне матэрыялаў этнакультурнай спадчыны, Уключэнне краязнаўчага кампанента ў адукацыйны працэс |
На працягу навучальнага года |
Войшніс Ф.С., Мар’янская Л.П.,актыў музея |
Распрацавала кіраўнік
этнаграфічнага музея “Спадчына” Ф.С. Войшніс
План работы этнаграфічнага музея “Спадчына”
на 2023/2024 навучальны год
№ п/п |
Накірункі і змест работы
|
Тэрмін выканання |
Адказныя |
І. Арганізацыйная работа |
|||
1. |
Зацвярджэння савета музея |
Верасень, 2023 |
Войшніс Ф.С. |
2. |
Знаёмства з абавязкамі членаў сектароў |
Верасень, 2023 |
Войшніс Ф.С. |
3. |
Планаванне работы музея |
Верасень, 2023 |
Войшніс Ф.С. |
ІІ. |
Работа з фондам музея |
||
1. |
Ажыццяўляць улік музейных прадметаў адпаведна нарматыўным патрабаванням (асноўнай інвентарнай кнігі і кнігі ўліку навукова-дапаможных матэрыялаў) |
На працягу навучальнага года |
Войшніс Ф.С., фондавы сектар |
2. |
Рэжым захоўвання экспанатаў |
На працягу навучальнага года |
Войшніс Ф.С. |
3. |
Абнавіць папкі захавання фонду |
На працягу навучальнага года |
Войшніс Ф.С., актыў музея |
4. |
Састаўленне карт, карт-схем, макетаў, муляжоў |
Па неабходнасці |
Войшніс Ф.С., актыў музея |
5. |
Афармленне статыстычных дадзеных |
Па неабходнасці |
Войшніс Ф.С. |
6. |
Камплектаванне фондаў актывізаваць праз экспедыцыйна-пошукавую дзейнасць у рэгіёне, сустрэчы са сведкамі падзей |
На працягу навучальнага года |
Войшніс Ф.С., актыў музея |
ІІІ. |
Пошукава-даследчая дзейнасць |
|
|
1. |
Наладзіць экспедыцыі ў вв. Дварчаны, Рэмзы, Апонаўцы, Шлавенцы Забалацкага сельсавета. Збор інфармацыі аб тапаніміцы населеных пунктаў, помніках археалогіі Забалаччыны |
Снежань, 2023 |
Войшніс Ф.С., Мар’янская Л. П., актыў музея |
2. |
Наладзіць экспедыцыі ў в. Праважа Забалацкага сельсавета. Збор інфармацыі аб разбуранай царкве імя Аляксандра Неўскага |
Студзень-люты, 2024 |
Войшніс Ф.С., Мар’янская Л. П., актыў музея |
3. |
Ад прадзедаў спакон вякоў мне засталася спадчына…Збор музейных прадметаў для этнаграфічнага музея “Спадчына” |
На працягу навучальнага года |
Войшніс Ф.С. |
4. |
Правядзенне акцый “Шануем мінулае, цэнім сучаснае”, “Лепшая знаходка музейнага прадмета” |
Верасень, 2023,красавік-май, 2024г. |
Войшніс Ф.С., класныя кіраўнікі |
5. |
Сістэматызацыя сабранага матэрыялу ў выніку пошука-даследчай дзейнасці, яго афармленне ў экспазіцыі музея |
Люты-сакавік, 2024г. |
Войшніс Ф.С., фондавы, экспазіцыйны сектары |
6. |
Стварэнне віртуальных экскурсій, мультымедыйных прэзентацый, медыятэкі музея |
Красавік – май, 2024г. |
Войшніс Ф.С., Мар’янская Л. П., актыў музея |
7. |
Удзел у рэспубліканскіх конкурсах “Радзімы спадчына – мой гонар”, “Іх подзвіг у памяці нашчадкаў захаваем”, ва Усебеларускай маладзёжнай экспедыцыі “Маршрутамі памяці, маршрутамі адзінства” |
На працягу навучальнага года |
Войшніс Ф.С., Мар’янская Л.П., актыў музея |
8. |
Удзел у абласной навукова-практычных канферэнцыі “Навука перамагаць”, у І літаратурна-краязнаўчым форуме “Воранаўскія чытанні”, у конкурсе “Я патрыёт сваёй краіны” |
На працягу навучальнага года |
Войшніс Ф.С., Мар’янская Л. П., актыў музея |
9. |
Удзел у адкрытай абласной краязнаўчай навукова-практычнай канферэнцыі “Край Гарадзенскі”, у раённай навукова-практычнай канферэнцыі “Дарога ў будучыню” |
Красавік, 2024 г. |
Войшніс Ф.С., Мар’янская Л. П., актыў музея |
ІV. |
Экскурсійная дзейнасць |
||
1. |
Вывучэнне экскурсійна-турысцкіх магчымасцяў роднага краю. Распрацоўка новых краязнаўчых маршрутаў |
Верасень-кастрычнік, 2023 |
Войшніс Ф.С., актыў музея |
2. |
Выкарыстанне экскурсійных магчымасцяў музея ў адукацыйным працэсе |
На працягу навучальнага года |
Войшніс Ф.С., актыў музея |
3. |
Распрацаваць інтэрактыўныя формы работы з экскурсантамі |
Снежань, 2023 |
Войшніс Ф.С., актыў музея |
4. |
Стварэнне відэароліка “Музейная экскурсія” на тэму “Беларуская хатка” |
Люты, 2024 |
Войшніс Ф.С., актыў музея |
5. |
Арганізаваць заняткі з рознаўзроставымі групамі навучэнцаў-экскурсаводаў па засваенні методыкі падрыхтоўкі і правядзення тэматычных, аглядных, віртуальных, экскурсій тыпу “Музей у чамадане”… |
Лістапад, 2023 |
Войшніс Ф.С., актыў музея |
6. |
Праводзіць экскурсіі для пэўнага ўзросту. 1. Для інтэграваных груп навучання і выхавання: - “Добры дзень, музей!”, - “Няма нічога мілей свайго роднага вугла” 2. Для навучэнцаў 1-4 класаў: - “Беларуская хатка” - “Славутыя землякі”, - “Ткацтва і вышыўка” як віды дэкарактыўна-прыкладнога мастацтва, - “Саломапляценне” 3. Для навучэнцаў 5-8 класаў: - “Жыццё і быт людзей Воранаўшчыны ў канцы ХІХ – пачатку ХХ стагоддзя”, - “Народныя землякі-ўмельцы”, - “Ступа і таўкач”, - “Ой лянок, лянок мой чысты, валакністы, залацісты!” 4. Для навучэнцаў 9-11 класаў: - “Беларускі касцюм”, - “Гісторыя і культура Забалацкай парафіі”, “Аб чым гавораць помнікі?" (экскурсія па памятных мясцінах Воранаўскага раёна), -“Знакамітыя людзі Воранаўшчыны”, - Гісторыя калгаса імя Леніна (40 – 80-ыя гады ХХ стагоддзя)” 4. Для навучэнцаў 5-11 класаў і гасцей школы: - “Забалаць: ад мінулага да сучаснасці”, - “Тавары з Забалацкага кірмашу”, - “Матулін ручнік”, - “Адзенне Забалацкіх мадоннаў”, - “Гісторыя каляднай паштоўкі”, - “Гісторыя навагодняй паштоўкі”, - “Гісторыя велікоднай паштоўкі”, - “Наша школа ўчора і сёння” - “Малая радзіма: людзі і падзеі”
|
На працягу навучальнага года |
Войшніс Ф.С., сектар экскурсаводаў |
7. |
Наладзіць падарожжы па Забалаці з навучэнцамі Забалацкага НПК: - “Вуліцы майго аграгарадка”, - “Мінулае і сучаснае Забалаці”, - “Вуліца Юшкевіча: ад мінулага да сучаснага. Славутае імя Бацькаўшчыны” - “Пагранічная застава “Забалаць” - “Памяць у сэрцах людзей пакінуць іх справы”, |
На працягу навучальнага года |
Войшніс Ф.С., класныя кіраўнікі, актыў музея |
V. Культурна-асветніцкая дзейнасць |
|||
1. |
Аказанне дапамогі класным кіраўнікам 1-11-ых класаў для правядзення першага ўрока “Беларусь і Я – дыялог міру і стварэння”. Правясці першы ўрок “Беларусь і Я – дыялог міру і стварэння” з класным кіраўніком 6 класа |
1 верасня 2022 г. |
Войшніс Ф.С., Міхайлава Я.Я., навучэнцы 6 класа |
2. |
Распрацоўка і правядзенне віктарын і гульняў на краязнаўчым матэрыяле з выкарыстаннем інфармацыйна-камунікатыўных тэхналогій. Правядзенне віктарыны “Памяць зямлі беларускай” (да Дня беларускага пісьменства) (5 – 7 кл.) |
На працягу навучальнага года
Верасень, 2023 |
Войшніс Ф.С., актыў музея |
3. |
Правядзенне брэйн-рынгу” Жыццё і побыт беларусаў”, інтэлектуальнай гульні “Скарбы роднага краю” (5 – 8 класы); занятаку “Свет музейных прадметаў, свет людзей” (9 клас) , інтэлектуальнай гульні “Сялянская праца ў малых жанрах” (5 клас), свята-конкурсу “ФЭСТ” (11 клас), гульні-спаборніцтва “Музейныя экспанаты ў загадках”, гасцёўні “Мая сям’я – маё багацце” (6 кл.), гасцёўні-экскурсіі “Аб родным краі роднай мовай”, конкурсе эрудытаў “Скарбы роднага краю”, каляднай пасядзелкі “Прыйшлі Каляды – мы вельмі рады”, класнай гадзіны “Я.Н. Карпянкоў – грамадзянін, педагог, патрыёт” (7 кл.), урока мужнасці “Быць грамадзянінам”, ШАГ “Я і мая Радзіма” (8кл.), віртуальнай экскурсіі па аг. Забалаць, класнай гадзіны “Я.Н. Карпянкоў – гонар Забалаччыны” (9 кл.), вуснага часопіса “Ад прадзедаў спакон вякоў…” (10кл), ШАГ “Радзіма мая ў асобах. Захавальнікі прыгожага” (8кл.), класнай гадзіны “Памятай сваю гісторыю”, прысвечаную Дню народнага адзінства; віртуальнай экскурсіі “Гістарычныя мясціны Воранаўшчыны” (11 кл.) і інш. |
На працягу навучальнага года |
Войшніс Ф.С., класныя кіраўнікі 5 – 11 класаў |
4. |
Правядзенне інтэлектуальных гульняў, гульняў-падарожжаў, гульняў-спаборніцтваў, заняткаў-экскурсій “Прывітанне, музей!”, “Беларуская хатка”, “Беларусь – наша Радзіма”, “Музейная хата ўцехамі багата”, віртуальнай экскурсіі “Мая малая радзіма”, “Цікавыя загадкі ў музейных прадметах”, “Ва ўсіх мамы ёсць” “Дзяржаўныя сімвалы Рэспублікі Беларусь”, “Наша спадчына”, “Беларускія святы восені”, “Гэтыя цікавыя загадкі ў музейных прадметах” (ГПД №1, 1 – 4 кл.) |
На працягу навучальнага года |
Войшніс Ф.С.,класныя кіраўнікі пачатковых класаў, выхавальнікі ГПД №1, актыў музея |
5. |
Правядзенне заняткаў-гульняў, заняткаў-экскурсій “Дзень добры, музей!”, “Няма мілей свайго роднага вугла”, “Цудадзейная кола беларускіх рамёстваў”, “Рэспубліка Беларусь. Сімвалы дзяржавы”, “Дзяржаўныя і прыродныя сімвалы Беларусі”, “А мы хутка Каляду сустракаць будзем” экскурсіі па выставах “Мой родны край”, “Матулін ручнік”, “Генацыд беларускага народа”, “Чарнобыль учора, сёння, заўтра” |
На працягу навучальнага года
|
Войшніс Ф.С., выхавальнікі інтэграваных гуп навучання і выхавання, актыў музея, |
6. |
Аказаць дапамогу класным кіраўнікам і выхавальнікам інтэграваных груп навучання і выхавання ў правядзенні фальклорных святаў і абрадаў: - Свята “Багач” (6 кл.), - Абрад Вяселле” (10 кл.), - Свята “Вячоркі”(1 – 4 кл.), - Свята “Масленіца” (7 – 8 кл.), - Свята “Вялікдзень”(9 кл, інт гр., дз.с.)
|
Кастрычн. Лістапад Студзень Люты Красавік |
Войшніс Ф.С.,класныя кіраўнікі, выхавальнікі, актыў музея, |
7. |
Правясці фальклорныя святы і абрады з класнымі кіраўнікамі: - Абрад “Калядныя варожбы дзяўчат” (11 кл.), - Свята “Калядкі” (5 кл.,дз.с.)
|
Снежань
Студзень
|
Войшніс Ф.С., Вільчэўскі Л.І., Ненартовіч Г.Ч. |
8. |
Удзел у тыдню Бацькоўскай любові |
Кастрычнік, 2023 |
Войшніс Ф.С., актыў музея, |
9. |
Удзел у месячніку “Сыны Бацькаўшчыны” |
Люты, 2024 |
Войшніс Ф.С., актыў музея, |
10. |
Удзел у тыдню абаронна-спартыўнай і патрыятычнай работы. Аказаць дапамогу класным кіраўнікам ў правядзенні урокаў памяці і мужнасці. Правясці вусны часопіс “Воіны-землякі – удзельнікі Вялікай Айчыннай вайны” (5 – 6 кл.), Прагляд і абмеркаванне дакументальнага фільма “ Вёска Пасека-Дварчаны – сястра Хатыні” (5 – 8 кл.) і інш. |
Май, 2024 |
Войшніс Ф.С.,класныя кіраўнікі, педагог-арганізатар |
11. |
Удзел у ваенна-патрыятычных акцыях: “Міласэрнасць без межаў”, “Падзяліся сваім цяплом”, “Клопат”, “Добрае сэрца”, “Абеліск”, раённай акцыі “Захаваем памяць на вякі” (догляд за брацкімі магіламі ў вёсках Смільгіні, Запрудзяны, за помнікам ахвярам Вялікай Айчыннай вайны ў аг. Забалаць, магілай ахвяр фашызму ў в. Пасека-Дварчаны) |
На працягу навучальнага года |
Войшніс Ф.С.,класныя кіраўнікі, педагог-арганізатар
|
12. |
Паходы і экскурсіі “Мой родны кут, як ты мне мілы..” з наведваннямі школьных і дзяржаўных музеяў |
Май – чэрвень, 2024 |
Войшніс Ф.С., класныя кіраўнікі |
13. |
Выкарыстанне электронных адукацыйных рэсурсаў у культурна-асветніцкай дзейнасці |
На працягу навучальнага года |
Войшніс Ф.С., класныя кіраўнікі |
14. |
Актывізаваць папулярызацыю дзейнасці музея праз: - распрацоўку і выраб буклетаў, іншай рэкламнай прадукцыі; - асвятлення працы музея на сайце дзяржаўнай установы адукацыі, у сродках масавай інфармацыі. |
На працягу навучальнага года |
Войшніс Ф.С., класныя кіраўнікі |
VІ. Экспазіцыйна-выставачная дзейнасць |
|||
1. |
Распрацоўка плана правядзення выстаў, экскурсій, падарожжаў. |
Верасень, 2023 г. |
Войшніс Ф.С., актыў музея |
2. |
Афармленне выставы “Наша школа ўчора і сёння”: - адбор экспанатаў, архіўных дакументаў, матэрыялаў дапаможнага фонду, пісьмовых крыніц, падручнікаў 20 – 60-ых гадоў ХХ ст. школьнай і спартыўнай формаў ХХ ст., школьных прынадлежнасцей, звязаных з гісторыяй нашай установы; - падрыхтоўка этыкетажа; - мантаж выставы |
Верасень, 2023 г. |
Войшніс Ф.С., актыў музея |
3. |
Адкрыццё экспазіцыі “Наша школа ўчора і сёння”
|
Кастрычнік, 2023 г. |
Войшніс Ф.С., актыў музея |
4. |
Афармленне выстаў “Калекцыя калядных паштовак ХХ стагоддзя”, “Калекцыя навагодніх паштовак ХХ стагоддзя”: - адбор калядных і навагодніх паштовак; - падрыхтоўка этыкетажа; - мантаж выставы |
Лістапад, 2023 г. |
Войшніс Ф.С., актыў музея |
5. |
Адкрыццё экспазіцый “Калекцыя калядных паштовак ХХ ст.”, “Калекцыя навагодніх паштовак ХХ ст.” (экспазіцыя ў форме навагодняй ёлачкі) |
Снежань, 2023 г. |
Войшніс Ф.С., актыў музея |
6. |
Афармленне выставы “Вырабы майстроў народнай творчасці (ткацтва, вышыванка, вязанне)” жыхароў Д.М. Комар (в. Кунеі), А. А. Кузьміч (в. Валэйшы), М.С. Куель (в.Казляны), Я.А. Зубрык (в. Пяроўцы), С.І. Бурнос (аг.Забалаць): - адбор ткацкіх, вязаных і вышываных рэчаў; - падрыхтоўка этыкетажа; - мантаж выставы |
Кастрычнік, 2023 |
Войшніс Ф.С., актыў музея |
7. |
Адкрыццё экспазіцыі “Вырабы майстроў народнай творчасці” |
Лістапад, 2023 |
Войшніс Ф.С., актыў музея
|
8. |
Афармленне выставы “Грашовыя знакі мінулага” |
Лістапад, 2023 |
Войшніс Ф.С., актыў музея |
9. |
Афармленне выставы “Калекцыя велікодных паштовак ХХ стагоддзя”: - адбор велікодных паштовак; - падрыхтоўка этыкетажа; - мантаж выставы |
Сакавік, 2024 |
Войшніс Ф.С., актыў музея
|
10. |
Адкрыццё экспазіцыі “Калекцыя велікодных паштовак ХХ стагоддзя”
|
Сакавік, 2024 |
Войшніс Ф.С., актыў музея |
11.
|
Афармленне стэнда “Мая малая радзіма Забалаччына” |
Верасень, 2023
|
Войшніс Ф.С., актыў музея
|
12. |
Афармленне стэнда “Памяць” (даследчыя працы, конкурсныя работы, дакументальныя фільмы пра ветэранаў-землякоў Вялікай Айчыннай вайны, успаміны ветэранаў – землякоў…) |
Красавік, 2024 г. |
Войшніс Ф.С., Мар’янская Л.П., актыў музея |
13. |
Распрацоўка праекта пераафармлення раздзелаў экспазіцыі музея |
Студзень – люты, 2024 г. |
Войшніс Ф.С., актыў музея |
VІІ |
Метадычная дзейнасць |
||
1. |
Метадычныя ўзаемасувязі з настаўнікамі-прадметнікамі і класнымі кіраўнікамі. Аказанне індывідуальнай метадычнай дапамогі педагогам па арганізацыі і правядзенні краязнаўчых даследаванняў з навучэнцамі |
На працягу навучальнага года |
Войшніс Ф.С., актыў музея |
2. |
Распрацоўка і рэалізацыя розных адукацыйных формаў сумеснай дзейнасці педагогаў і навучэнцаў у музеі ўстановы адукацыі |
На працягу навучальнага года |
Войшніс Ф.С., актыў музея |
3. |
Распрацоўка новых форм культурна-адукацыйнай дзейнасці музея з выкарыстанне матэрыялаў этнакультурнай спадчыны, Уключэнне краязнаўчага кампанента ў адукацыйны працэс |
На працягу навучальнага года |
Войшніс Ф.С., Мар’янская Л.П.,актыў музея |
Распрацавала кіраўнік
этнаграфічнага музея “Спадчына” Ф.С. Войшніс